♥ OUR SECOND WEEK PRACTICAL WITH KIDS ♥

 

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh... 
Alhamdulillah, telah berlalu dengan jayanya minggu kedua aku berpraktikal...segala perasaan gementar, malu, segan, sedih tu semuanya da hilang sedikit demi sedikit, yang ada cuma perasaan seronok, tenang, ceria, n gembira dapat menyesuaikan diri bersama dengan anak2 n mereka pun serasi bersama..n Alhamdulillah juga hubungan kami bersama staff2, pngasuh2 makin hari makin baik sehingga boleh bergurau senda bersama, kalau nak diikutkan masa hari pertama tu senyap sunyi je, xmeriah langsung..huhu..

Bagi minggu ni plak, aku bersama seorang lagi sahabatku ditugaskan untuk menguruskan bayi yang berumur dari 0 hingga 12 bulan..Hari pertama bagi minggu kedua ni memang agak blur la jugak, first time naik bilik baby tu mula2 mmg xtau nk wat pe kan..last2 aku pun ringankan la mulut aku ni bertanya ade ape2 x yang boleh dibantu..then aku pun start la wat keje2 yang patot..ada 10 orang baby semuanya, so aku uruskan 5 orang termasuk seorang bayi berusia 3 bulan n kawan aku lg sorang uruskan 5 org jugak, n antara 5 orang anak2 kami, masing2 diberi tugas menguruskan seorang anak istimewa( syndrome down)..agak mencabar la jugak..tapi kami cuma sedaya upaya kami..Alhamdulillah, tidak la sesukar mana, cuma mereka perlu diberikan lebih perhatian dari kita..

Ni la anak2 kami..huhu.. 


  


 

    

             

  

Dak kecik yang ni pantang nmpak org berdiri, msti nk kene dukung..sangat manja...huhu..
  

  

Baby ni plak name die Putera Rayyan, sangat comel n cerdik, da pandai da nk ajak berborak n tersenyum..n juga pernah melepaskan hajatnye di tangan aku, haha...nakal anak umi sorang ni...sayang baby Rayyan.. =)  

Alhamdulillah, semoga diriku ini dikurniakan berbanyak kesabaran dalam menjalani hari2 bersama mereka dan mendidik mereka menjadi insan yang berguna di dunia juga di akhirat..In Syaa Allah.. ^_^ 


p/s : hari2 ku terasa lebih indah bila bersama mereka....love u all children.. =)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...